Handelsbetingelser

 

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på Evigleg.dk

Evigleg.dk ejes af Lintrup Montage ApS

CVR-nr.: 38894285

Lintrup Montage ApS
Dyrskuevej 10
6630 Rødding
Telefonnummer: +45 61 40 40 19
E-mail: info@evigleg.dk

Alle aftaler indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere, der handler via evigleg.dk. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende eller offentlige virksomheder og institutioner mv.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

BETALING

Vi modtager betaling med alle slags kreditkort. Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard og Maestro og Viabill. Pengene bliver reserveret på kundens konto ved købet. Vi trækker først pengene, når ordren bliver afsendt. Det er ikke muligt at trække et større beløb end det, du har godkendt i forbindelse med købet.

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

EAN
Offentlige instanser og virksomheder, som er oprettet i Nemhandelsregistret har mulighed for at handle med EAN nummer. EAN ordrer skal være på minimum 500 kr. + fragtomkostninger.

PRISER

Købet faktureres til den pris, der er oplyst på websitet på bestillingsdagen.Priserne ændres løbende – ofte fra dag til dag.

LEVERING

Ved afgivelse af ordrer inden kl 12:00 på alle hverdage, vil ordren blive afsendt indenfor 1-2 hverdage. Leveringstiden efter afsendelse er normalt 1-3 hverdage. Leveringstiden vil fremgå ved den enkelte vare. Er der minimum 1 stk. på lager vises leveringstiden til 1-3 dage. Såfremt varen mod forventning ikke er på lager i det ønskede antal, vil vi førstkommende hverdag efter, kontakte kunden og oplyse en forventet leveringstid.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK). Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Kunden vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Vi leverer til Danmark.

Dao – hjemmelevering -  39 kr.

Dao- Dao Pakkeshop -    39 kr.

Gls - Hjemmelevering -    59 kr. 

Gls – Pakkeshop -            39 kr.

Fragtfri ved køb over 499 Kr.

 

Kunden vil modtage en e-mail fra Evigleg.dk, når varen er afsendt fra lageret.

OBS til lande udenfor EU: Vi sender varer momsfrit til de lande udenfor EU, som vi leverer til. Det betyder, at kunder udenfor EU kan blive opkrævet lokal moms og told. Det er kundens eget ansvar at kende til landets gældende lovgivning.

365 DAGES RETUR- OG BYTTERET

  1. – 365. dag

Såfremt varen fremstår 100 % som ny i original emballage og i ubeskadiget stand kan du returnere eller bytte varen indtil 365 dage efter leveringen. Ved returnering står kunden selv for at dække omkostningerne til forsendelsen. 
Ombytning af en vare og returnering af en vare har samme procedure. Den købte vare sendes retur til vores adresse, og når vi har modtaget din returvare og godkendt den, vil købesummen blive refunderet til dit kreditkort. Typisk vil det tage op til 10 arbejdsdage for at behandle din returnering. Ønsker du varen i en anden størrelse/farve skal lave en ny ordre på www.evigleg.dk.

Hvis vi vurderer, at varen lugter af røg, mados, mug, er fugtig eller på anden måde har taget skade, kan vi ikke tage den retur. Hvis kunden ønsker varen tilbage, skal kunden selv betale for genforsendelse af varen.

Returretten berører ikke kundens lovbestemte ret til at fortryde købet. Se nedenfor.

FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du ret til at fortryde et køb uden begrundelse indenfor 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller anden person (dog ikke posten), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis kunden har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra kunden eller anden person (dog ikke posten) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen for fortrydelsesret udløber på en helligdag, weekend, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag vil fristen forlænges til følgende hverdag.

SÅDAN UDNYTTER KUNDEN FORTRYDELSESRETTEN

Kunden fortryder købet ved at give os besked om dette telefonisk på +45 61 40 40 19, via e-mail på info@evigleg.dk eller som brev, der sendes til Lintrup Montage, Dyrskuevej 10, 6630 Rødding. Kunden kan fortryde et køb ved at nægte modtagelsen på pakken. Kunden skal dog give os besked, hvis pågældende fortryder et køb ved at nægte modtagelsen.

Kunden kan bruge lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes her: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at han/hun fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING AF VARER OG RETUROMKOSTNINGER

Hvis kunden har fortrudt købet af varer, skal kunden sende eller aflevere varen til os på adressen; Lintrup Montage, Dyrskuevej 10, 6630 Rødding, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at kunden har meddelt os, at kunden ønsker at fortryde købet. Fristen er overholdt, hvis kunden returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Kunden skal selv betale for returnering af varen og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

TILBAGEBETALING AF PENGENE

Når kunden fortryder en hel ordre, refunderer vi det samlede ordrebeløb, herunder også de fragtomkostninger, som kunden har betalt ved købet. Såfremt kunden fortryder dele af ordren, vil vi kun refundere pengene for de returnerede varer.

Hvis kunden har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får kunden dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til kunden har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

AFPRØVNING AF VAREN OG EMBALLAGE

Kunden hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktioner.

Kunden må undersøge varen på samme måde, som er tilladt i en forretning, men varen må ikke tages i brug. Såfremt varen har været taget i brug på en måde, som ikke er tilladt i en forretning, kan kunden forvente, at vi fratrækker værdiforringelsen fra det beløb, som skal tilbagebetales. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, vil købsbeløbet ikke blive tilbagebetalt.
Vi beder vores kunder om så vidt muligt at tilbagelevere varen i originalemballagen. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Kunden bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Kunden bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Kunden skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.

REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Hvis du som forbruger  køber en vare, som er defekt eller har mangler, finder købelovens regler for varekøb anvendelse.

Kunden kan reklamere over mangler eller defekter indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Dette kan gøres ved henvendelse på e-mail: info@evigleg.dk eller telefonisk på +45 61 40 40 19.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Kunden bedes oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi modtager gerne billeder af defekter og mangler, inden kunden returnerer defekte varer. Såfremt reklamationen er berettiget og der er dokumentation på fragtomkostningerne, vil vi tilbagebetale beløbet for kundens rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

Evigleg.dk v. Lintrup Montage ApS
Dyrskuevej 10
6630 Rødding

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på Tlf. 61404019 eller info@evigleg.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link) 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@rito.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Lintrup Montage ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.evigleg.dk er Lintrup Montage ApS 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Info@evigleg.dk 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Evigleg.dk

Dyrskuevej 10

6630 Rødding

Tlf. 61404019

E-mail: info@Evigleg.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.02.2023